BİGEP TANITIM

BİGEP TANITIM

.

28.02.2024 58

1. PROJE İÇERİĞİ


1.1. Projenin Kapsamı

Şanlıurfa Valiliği himayesinde, ilgili kurum ve kuruluşlar ile iş birliği halinde yürütülen Şanlıurfa Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi (BİGEP); ilimizde okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kademelerinde akademik alanda gerçekleştirilen eğitim öğretim faaliyetlerini kapsamaktadır. Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi (BİGEP) ile Şanlıurfa ilinde akademik başarının artırılması ve desteklenmesi hedeflenmektedir.

 

1.2. Projenin Gerekçesi

2023-2024 eğitim-öğretim yılından itibaren ilimizde uygulanacak olan Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi (BİGEP) kapsamında akademik alandaki mevcut durumun belirlenmesi ve iyileştirilmesi, bu kapsamda yapılabilecek çalışmaların Şanlıurfa İl Millî Eğitim Müdürlüğü Stratejik Planı doğrultusunda planlanması ve hayata geçirilmesi projenin gerekçesini oluşturmaktadır. Bu kapsamda; yönetici ve öğretmenlerin mesleki bilgi ve deneyimlerinin artırılması, velilerin eğitim öğretim sürecine aktif biçimde katılımlarının sağlanması ve öğrencilerin akademik alandaki başarısının artırılmasına yönelik planlanan faaliyetlerin İlimizdeki eğitim öğretim kurumlarında yaygınlaştırılmasının ilimizin eğitim potansiyelinin artırılmasına dayanak oluşturacağı öngörülmektedir.

1.3. Projenin Genel Amacı

Günümüzde bilimsel ve teknolojik ilerlemelerin artması, bu gelişmelere entegre olabilecek ve katkı sunabilecek bireylerin yetişmesi ihtiyacını beraberinde getirmiştir. Öğrencilerin akademik gelişim süreçlerinde, ulusal ve uluslararası eğitim platformlarında kabul gören öğrenen profiline sahip olmaları önem kazanmıştır. Bu kapsamda; öğrencilerin öğrenmeyi öğrenen, bilgiye ulaşabilen, iletişim kurabilen, iş birliği yapabilen, 21. yüzyıl becerilerine sahip bireyler olabilmeleri için eğitim ortamlarının düzenlenmesi ve akademik gelişimlerini destekleyen fırsatların sunulması gerekmektedir. Eğitimde yeni bakış açısıyla kaliteyi yükseltmeyi ve Şanlıurfa’nın akademik başarı potansiyelini ortaya çıkarmayı hedefleyerek; ilimizdeki okul/kurumlarda eşit eğitim ortamlarının ve fırsatlarının sunulmasını amaçlayan Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi (BİGEP), kurumlar/okullar arasındaki imkân farkını en aza indirmeyi hedeflemekte olup Şanlıurfa’da eğitim birliğini temele almaktadır. Öğretmenler arasında akademik bilgi paylaşımlarının yapılması, meslekî gelişimlerine katkıda bulunulması ve öğretmenlerin kendilerini geliştirmelerine olanak sağlanmasının yanında diğer okul/kurumlardaki öğrencilerle de iletişimlerine fırsat sunulmaktadır. Bu paylaşımlar, eğitim alanında bir sinerji ve motivasyon iklimi oluşturmakta, okul/kurumların birlik olarak hareket etmelerini sağlamakta ve akademik başarısı güçlü bir eğitim ailesi oluşturmaktadır. Şanlıurfa ilinde, eğitim öğretim faaliyetlerinde üst politika belgeleri göz önünde bulundurularak öğretmen, yönetici ve öğrenciler arasında sinerji oluşturulması; iletişimin güçlendirilmesi, akademik ve mesleki gelişimin artırılmasına yönelik faaliyetler planlanmıştır. İlgili faaliyetlerin uygulama sürecinde okullarımızda/kurumlarımızda etkili ve iş birlikli eğitim- öğretim ortamlarının düzenlenmesi, çağın gerektirdiği bilgi ve beceriye sahip bireylerin yetiştirilmesi, BİGEP aracılığıyla gerçekleştirilecek amaçlanmaktadır. faaliyetlerin izlenmesi, geliştirilmesi ve desteklenmesi

 

1.4.Projenin Özel Amaçları

1. Şanlıurfa Valiliği himayesinde, Şanlıurfa İl Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı okul ve kurumlarda bulunan öğrencilerin akademik gelişimlerinin izlenmesi ve desteklenmesi,

2. Devlet-millet iş birliği ile hayırsever, sivil toplum kuruluşları, kamu kurum ve kuruluşları ve firmalarla iletişime geçilerek yeni okullar, tasarım beceri atölyeleri, kütüphaneler, spor salonları vb. alanların kazandırılması,

3. İlkokul 2, 3 ve 4. sınıfta okuma yazma bilmeyen öğrencilerin tespit edilerek destekleme çalışmalarının yapılması, eğitim öğretim dönemi sonunda özellikle 4. sınıfta okuyan öğrencilere yönelik kazanım değerlendirme sınavının yapılması,

4. Ortaokul ve ortaöğretim kademesinde bulunan 7,8 ve 11, 12. sınıf öğrencilerinin merkezi sınavlardaki akademik başarılarının artırılması ve bir üst öğretim kurumuna hazırlanmalarına destek olunması,

5. Ortaokul ve ortaöğretim kademesinde bulunan öğrencilerin (5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ve 12. sınıf) il düzeyinde BİGEP aracılığıyla akademik alanda yapılacak izleme ve değerlendirme çalışmalarının gerçekleştirilmesi,

6. Yönetici ve öğretmenlerin mesleki gelişimlerini destekleyici ve motivasyonlarını artırıcı eğitimlerin düzenlenmesi,

7. Güçlü rehberlik ve danışmanlık anlayışıyla öğrencilerin akademik başarılarının desteklenmesinin sağlanması,

8. Öğrencilere eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik hizmetlerinin verilerek motivasyonlarının artırılması,

9. Okula devamın artırılması, devamsızlık yapan öğrencilerinin takibinin yapılması,

10. İlimizde gerçekleştirilen eğitim faaliyetlerinin niteliğinin artırılması için diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapılması,

11. BİGEP kapsamında ilimizde eğitim alanında emsallerine göre fark oluşturan örnek çalışmaların desteklenmesi, eğitim öğretim yılının sonunda yenilikçi model ve uygulamaların belirlenerek iyi örneklerin okullara yaygınlaştırılmasının sağlanması,

12. Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine uygun bir üst öğretim kurumu seçebilmelerinin sağlanması,

13. Öğrencilerin ebeveynlerine yönelik üst öğretim kurumu tercihleri hakkında rehberlik faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi,

14. Öğrencilerin kendilerini her yönüyle (duygusal, bilişsel, fiziksel ve kişisel) keşfetmelerine destek olunması, kendilerine uygun mesleki tercihler yapmalarının sağlanması,

15. Okul/kurumlarımızda etkili bir iletişimle takım ruhu oluşturularak olumlu okul iklimi ve kurum kültürünün yaygınlaştırılmasının sağlanmasıdır. 

 

1.4.1. Şanlıurfa’daki Mevsimlik Tarım İşçileri ile Göçer ve Yarı Göçer Ailelerin Çocuklarının Eğitim Öğretime Katılması Projesi Yönergesi

Şanlıurfa’daki mevsimlik tarım işçileri ile göçer ve yarı göçer ailelerin çocuklarının eğitim öğretim sürecinden mahrum kalmaması için alınacak önlemler planlanmaktadır. Bu kapsamda “Öğrencinin Çalışmaya Gidişinin Engellenmesi, Öğrencinin Çalışmaya Gidişinin Geciktirilmesi, Çalışmaya Giden Öğrencinin Gittiği Yerde Okula Kaydının Sağlanması ve Öğrenme Kayıplarının Giderilmesi” başlıklarından yola çıkılarak bu proje oluşturulmuştur. Bu sürece dâhil olan öğrencilerin sayısal verileri, gidilen iller, eğitim-öğretim sürecine yönelik verilerin toplanıp takip edilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca ailelerinin mevsimlik tarım işçisi olması sebebiyle eğitim-öğretim imkânlarından mahrum kalan öğrencilerin tekrar eğitim-öğretim imkânlarından faydalanmasının sağlanması ve buna yönelik il içi il dışı yapılması gereken çalışmalarla tüm bu sürecin 4 aşamalı olarak yürütülmesi planlanmaktadır. Sürecin takibini sağlayacak modül yazılımı yapılıp Milli Eğitim Bakanlığına sunulmak suretiyle bu konuda öncülük edilecektir.